AHLAN WASAHLAN WA MARHABAN BIKUM !!

Jom aaaa cakap Arab!!

Wednesday, December 15, 2010

Alahai, ujian pulak...

As'adallah Masaa akum!!

Camne boleh overlook  petang semalam ada  penilaian bahasa arab untuk tourist guide nih?  

Selepas membuat kerja dengan busy semalam aku datang kelas pukul 1800. Aduh, ada ujian bertulis dan ujian pembentangan (oral presentation). Dengan kelam kabut, aku jawab ujian bertulis dan hantar.

Dapat result terus, sebab aku submit paper tu awal. Ustazah Zalika terus tanda dan bagi markah. Haha, terbukti memang Nahu aku belum cukup bagus, dapat 94% je. Arghh, melepas dapat full mark!

GERAM

Sedikit geram sebab entah siapa yang pergi ambil wudhu pakai SANDAL aku yang dibuat dari kulit tu. Ingat senang nak kering ke...? Arghh, tapi takpe. Mungkin sebab SANDAL tu dah nak nampak buruk kot, sebab tu ada orang ingat selipar toilet. Hu Hu, kecik hati....

PRESENTATION MULA!!

Aku tak prepare langsung dengan presentation nih. Lepas Kak Safiah, En. Iqbal dan Abang Osman buat pembentangan, sampai la giliran aku. Perghh, memang tak prepare hapaaa pun.

Among the worst Arabic presentation, I guess. Mula-mula OK, sebab semata-mata cerita fasal diri sendiri. Pastu, kena undi untuk tajuk pembentangan. WARGHH, dapat tajuk yang paling tak best.

'Ceritakan tentang Kementerian Pelancongan, Malaysia! '

Memang la bosan tajuk nih, tapi aku cuba la juga. Dalam aku goreng2 tu, terlupa lak perkataan 'lesen' dalam bahasa Arab (rukhsoh), tapi aku goreng juga kata pemandu pelancong mesti mendapatkan 'bithaaqah' atau KAD sebelum dibenarkan bekerja sebagai TG (tour guide) kat Malaysia. Aku sepatutnya cakap 'lesen' atau 'Rukhsoh', bukannya 'bithaaqah'. Biarlah....

Aku pelik sebab ada classate cakap aku buat presentation bagus, padahal Abang Osman Al-Terenjanuwi buat jauh lagi bagus dan menghiburkan. Memang tak kualiti sangat presentation aku semalam, tapi nak buek camno...

Aku terus balik setelah dapat kebenaran ustazah sebab ada  beberapa surat rasmi nak kena tandatangan. Dengan kelam kabut aku balik dan habiskan kerja yang kena buat. Hari ni kena tido awal, sebab kul 0315 dah nak kena bangun pagi, hantar maid  mak aku balik Indonesia, melalui LCCT.

Tak tido mana pun, sebab takut terlajak......

Wassalam

P/s: Hari ni kena siapkan nota untuk classmates dan sebelum tu kena minta Abang Suraji check dulu.

Okeh, jumpa hari Khamis ya...!



Yang tengah rajin nak menulis,

RM Hafiz
15 Disember 2010


No comments:

Post a Comment